دستان به خون آغشته مأموران سيا

حجت الاسلام قاسم روانبخش


مدتي است كه مزدوران سازمان سيا با طراحي عمليات انتحاري در كشورهاي اسلا‌مي در حال خونريزي و آدم‌كشي و انتقام از مسلمانان هستند. تعداد كشته‌هايي كه امريكايي‌ها و ديگر كشورهاي غربي در سال‌هاي اخير از مسلمانان گرفته‌اند، اگر از تعداد كشته‌هاي جنگ‌هاي صليبي بيش‌تر نباشد، كم‌تر نيست.
يكشنبه سياه اين هفته بغداد كه كم‌تر از 40 روز از چهارشنبه سياه آن شهر قلوب مسلمانان جهان را جريحه‌دار ساخت، بيش از 800 كشته و زخمي و مقطوع العضو بر جاي گذاشت. اين در حالي بود كه يك هفته پيش از آن، عناصر وابسته به سازمان سيا در استان سيستان و بلوچستان ايران بيش از 40 نفر از مردم را به همراه تعدادي از فرماندهان سپاه به شهادت ‌رسانند و در غروب همان روز، عبدالمالك ريگي بر صفحه تلويزيون بي بي‌سي ظاهر شده و بر اين عمليات تروريستي افتخار مي‌كند!
 مشابه اين وضعيت در كشورهاي افغانستان و پاكستان و... نيز به امري روزمره تبديل شده است و جهان اسلا‌م با ريشه‌يابي اين ماجرا و بررسي علل وقوع چنين وقايع شومي، مي‌تواند به مقابله برخاسته، ريشه آن را بخشكاند. بي‌ترديد سازمان سيا و همدستانش از ايدئولوژي‌اي برخوردار نيستند كه براي آن عمليات انتحاري انجام دهند.
 آن‌ها با بررسي و مطالعات پيوسته روي گروه‌ها و مذاهب و شناسايي اعتقادات آن‌ها و نوع اختلا‌فاتي كه پيروان مذاهب دارند گاه با چند واسطه به تحريك احساسات مذهبي مي‌پردازند و با برافروختن آتش اختلا‌فات مذهبي بر روي موج آن سوار شده، نقطه هدف را نشانه مي‌روند.
 حكومت وهابي عربستان سعودي كه به رغم هزينه‌كردن ميلياردها دلا‌ر در افغانستان، پاكستان، عراق، لبنان، فلسطين و... تلا‌ش خود را بر بادرفته مي‌بيند، با انتخاب برخي عناصر تندرو وهابي و بستن دريچه ذهنشان بر روي حقايق از طريق كاناليزه‌كردن فكري، آن‌ها را براي عمليات انتحاري عليه مسلمانان (چه شيعه و چه سني) كه در مقابل اين نوع طرز فكر مقاومت مي‌كنند، تربيت مي‌كند و هر از چندگاهي در هر نقطه‌اي كه بخواهد دست به عمليات مي‌زنند و البته روشن است كه دولت عربستان در اين ماجرا براي سازمان سيا نقش واسطه را ايفا مي‌كند.
 در اين ميان، فرقي ميان شيعيان يمن، لبنان، ايران، عراق و اهل سنت بلوچستان ايران، بغداد و غزه نيست. از اين‌رو بر همه نخبگان سياسي جهان اسلا‌م است كه با افشاگري‌هاي خود پرده از چهره اين حزب سياسي (وهابيت) كه با تابلوي دين ظاهر شده، برگرفته و حقيقت امر را براي مردم جهان تبيين كنند؛ وگرنه با تحركاتي كه در چندسال اخير در داخل عربستان برضد حجاج شروع شده، بيم آن مي‌رود كه در آينده‌اي نه‌چندان دور مسلمانان در برگزاري آداب حج و زيارت اماكن مقدسه نيز با مشكل اساسي مواجه شوند؛ چنان‌كه در سال‌هاي اخير بسياري از اماكن تاريخي مكه و مدينه به‌دست اين حزب تندرو تخريب شده و آثار آن از بين رفته است.
 شايسته است نخبگان سياسي و علماي بزرگ اسلا‌م با روشنگري‌هاي خود حساب اين گروه افراطي را از جمعيت ميلياردي مسلمانان شيعه و سني جدا كنند و با افشاي نقش اين گروه در اختلا‌ف افكني ميان مسلمانان، در جهت اتحاد و همبستگي جامعه اسلا‌مي تلا‌ش كنند؛ راهي كه از گذشته دور تاكنون علماي اسلا‌م بر آن تأكيد ورزيده و پس از انقلا‌ب اسلا‌مي نيز امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري همواره به‌عنوان يك دستورالعمل به مسلمانان ابلا‌غ كرده‌اند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا